Clarion 11-12

Clarion, Clarion 7

Модератор: Дед Пахом

Правила форума
При написании вопроса или обсуждении проблемы, не забывайте указывать версию Clarion который Вы используете.
А так же пользуйтесь спец. тегами при вставке исходников!!!
Аватара пользователя
finsoftrz
✯ Ветеран ✯
Сообщения: 2139
Зарегистрирован: 06 Ноябрь 2014, 12:48

Clarion 11-12

Сообщение finsoftrz »

Отчеты
morkovin писал(а):
15 Сентябрь 2020, 14:21
pansoft писал(а):
14 Сентябрь 2020, 13:58
Приложение собралось.
Работает. Русский шрифт поддерживает.
Да, работает. Но на принтер (все перепробовал) ничего вывести не получается. Крутятся "часики"...
Надо в каталог с приложением скопировать clarun.dll от предыдущей версии. Тогда отчеты работают. Кириллица в html5 клиенте тоже выводится.
C6/C11, ШВС, tps/btrieve.

Аватара пользователя
finsoftrz
✯ Ветеран ✯
Сообщения: 2139
Зарегистрирован: 06 Ноябрь 2014, 12:48

Clarion 11-12

Сообщение finsoftrz »

Клиент на джаве сломался. Сплэш окно не закрывается, отчеты пустые. Но его, видимо, постепенно прикроют, оставив win32 и html5.
C6/C11, ШВС, tps/btrieve.

Аватара пользователя
finsoftrz
✯ Ветеран ✯
Сообщения: 2139
Зарегистрирован: 06 Ноябрь 2014, 12:48

Clarion 11-12

Сообщение finsoftrz »

Про использование anyscreen в продакшене.
I have two applications that could be described as in production.

The first is an office manager application that my main customer uses
to track their jobs, calls, client details, etc. Not especially
complicated, but mission-critical, and other than issues with file
uploads it worked pretty much immediately once AnyScreen was added
(including reports). It's been rock solid now for months, and I see
there are currently 14 simultaneous users.

My second application is one that I use to monitor and control a
Nettalk web services server. I was going to add management support to
the Nettalk server itself, but it ended up being much easier to just
write a regular Clarion application and AnyScreen-enable it. I'm the
main user of this application and have it running all day in my second
monitor. It has also been rock solid.

These are both using the initial AnyScreen release, as the beta
versions introduced some issues that meant I could not use them. The
latest AnyScreen release notes suggest that my problems have been
fixed, but I'm waiting for a working Clarion+AnyScreen release before
I test that.

My main application suite had too many issues with the initial
AnyScreen release so I did not try very hard to get it working. Once
the next stable release is out I will take another look at it.

Obviously all of our experiences are different, but in my case when
AnyScreen works it works well, and I'm looking forward to it doing
more in the future.

Cheers,

--
Paul Morrison
C6/C11, ШВС, tps/btrieve.

Rimas
Ветеран
Сообщения: 496
Зарегистрирован: 07 Ноябрь 2005, 15:48
Откуда: Литва

Clarion 11-12

Сообщение Rimas »

Т.е. остается работать на старой версии и ждать у моря погоды, т.к. самим исправить нет возможности. Все бизнесы на это подпишутся.

Аватара пользователя
finsoftrz
✯ Ветеран ✯
Сообщения: 2139
Зарегистрирован: 06 Ноябрь 2014, 12:48

Clarion 11-12

Сообщение finsoftrz »

Критичные для бизнеса приложения переводить на anyscreen вряд ли кто сейчас подпишется. Но можно отдельные рабочие места выносить. Например, есть менеджер по сбыту или торговый представитель от производителя. Которые из дома хотят иметь некую информацию о продажах. Лишний раз давать терминальный доступ через интернет не всегда хочется. А поднять на одном порту anyscreen и сделать несколько диалоговых окошек под него выглядит привлекательным решением. Есть, конечно, и альтернативные варианты, но там трудозатраты выше.
C6/C11, ШВС, tps/btrieve.

Аватара пользователя
morkovin
Ветеран
Сообщения: 820
Зарегистрирован: 20 Июль 2005, 13:53
Откуда: Volgograd, Russia
Контактная информация:

Clarion 11-12

Сообщение morkovin »

finsoftrz писал(а):
17 Сентябрь 2020, 10:13
I was going to add management support to
the Nettalk server itself, but it ended up being much easier to just
write a regular Clarion application and AnyScreen-enable it
золотые слова.Полностью согласен. Даже простое приложение на NetTalk - нетривиальная задача.
Последний раз редактировалось morkovin 17 Сентябрь 2020, 17:23, всего редактировалось 1 раз.
WBR, morkovin

kreator
✯ Ветеран ✯
Сообщения: 3951
Зарегистрирован: 28 Май 2009, 14:54
Откуда: Москва

Clarion 11-12

Сообщение kreator »

Нормальный такой отзыв. В меру положительный.
We are hard at work… for you. :)

Аватара пользователя
finsoftrz
✯ Ветеран ✯
Сообщения: 2139
Зарегистрирован: 06 Ноябрь 2014, 12:48

Clarion 11-12

Сообщение finsoftrz »

К ШВС anyscreen цепляется без проблем. Достаточно его tpl зарегистрировать.
C6/C11, ШВС, tps/btrieve.

Аватара пользователя
finsoftrz
✯ Ветеран ✯
Сообщения: 2139
Зарегистрирован: 06 Ноябрь 2014, 12:48

Clarion 11-12

Сообщение finsoftrz »

Hello...

I have seen several complaints abour AnyScreen, so I feel a fair
recogntion is adequate.

My feelings about the product are relief, admiration and gratitude.

After nearly two decades of dragging a not so happy decision taken a
the beggining of the century, I am finally letting Clarionet go.

Year 2.001, CWICWEB was not a good tool, too painful to develop in.
SoftVelocity endorsed Clarionet (not Clarion.net, that was in the
future) and it was the only alternative I had to develop WebEnabled
systems.

A few years latter, Clarion dropped Clarionet, and the developer turned
it into AbandonWare!

There I was: several systems for differente customers in Clarion with
Clarionet, one of those systems with over 700 users ranging from near
Bolivia to the Patagonia, accesing a central server in Buenos Aires.

Clarion version: 6.2, and I was nailed to it.

Tried WebServer from CapeSoft (had to rewrite everything), another
server whose name I just don´t remember (unbelievable complex!) and
Thin@ looked great but the demo system would not work at all, so I did
not pursue it.

Because of the problems with Clarionet and no support, I lost the big
account about three years ago (it worked for over 15 years, procesing
over 25000 medical orders every single day) and remaining customers had
to keep going with Clarionet as it was.

And AnyScreen comes along! There are some issues, it's true... But it
mostly works! It responds to practically all requeriments, and there is
always a workaround!

So this week I am (finally!) retiring Clarionet.

I look at AS and always wonder: How are they doing it? I marvel at the
ingenuity of the developers and I seriously appreciate the good vibe
and interest they show answering the issues that come along.

The feeling of sometimes not been appreciated at the effort show toward
the customer comes to me sometimes. And here I am explicitly showing my
appreciation, even I feel it does not transmit all my gratitude.

Thank you so much! It is hard, I repeat, to transmit how valuable I
find your work and talent!

Regards,

Osvaldo A. Estragó
Argentina
C6/C11, ШВС, tps/btrieve.

Ответить